Ahad, 15 September 2013

Kekal aktif dengan Nike+

Penggemar aktiviti sukan sudah pasti memerlukan gajet yang dapat mengukur tahap kecergasan mereka seharian sebagai motivasi dalam mencapai kesihatan yang baik.
KESIHATAN merupakan satu perkara penting kepada setiap orang tidak mengira usia mahupun jantina dan bagi kekal sihat mereka perlu aktif dalam melakukan senaman.
Kadangkala aktiviti senaman boleh mendatangkan perasaan bosan kepada seseorang apabila terpaksa bersenam berseorangan atau tiada faktor pemangkin untuk melakukan aktiviti tersebut.
Perkara ini membuatkan pengeluar pakaian sukan terkemuka dunia Nike memperkenalkan aplikasi berteraskan kesihatan untuk menggalakkan orang ramai kekal aktif.
Nike+ yang pada mulanya menggunakan aplikasi di iPhone dan iPod untuk menunjukkan aktiviti dan pergerakan dilakukan kini kian berkembang kepada gajet-gajet yang sesuai untuk tujuan tersebut.
Nike+ kini tampil dengan Nike+ Gear yang terdiri daripada gelang tangan, Nike+ Feulband dan juga jam tangan, Nike+ Sportwatch GPS yang mempunyai pelbagai fungsi menarik untuk kegunaan mereka yang aktif.
Nike+ Feulband merupakan sebuah gajet ringkas tetapi padat dengan pelbagai fungsi menarik seperti dapat mengukur setiap langkah yang dilakukan tidak kira secara berlari mahupun berjalan.
Selain itu, ia juga mampu mengukur jarak perjalanan larian mahupun berjoging dan jumlah kalori yang telah dibakar setiap kali kamu melakukan aktiviti senaman.
Lebih mengujakan, sebagai sebuah gajet senaman, ia bukan sahaja membaca pergerakan semasa berjoging mahupun berlari, bahkan juga aktiviti lain seperti menari, bermain papan selaju, berbasikal, bermain bola sepak dan sebagainya.
Ia menjadikan gajet ini sangat sesuai dengan aktiviti harian yang dilakukan generasi muda hari ini yang inginkan kehidupan yang aktif dan sihat, di samping nampak trendy.
Selain Nike+ Feulband, Nike+ turun mengeluarkan Nike+ Sportwatch GPS yang mempunyai fungsi yang lebih banyak dan padat, sesuai untuk mereka yang ingin mendapat maklumat yang maksimum.
Dikuasakan dengan peranti sistem kedudukan global (GPS) dan mode program senaman, Nike+ Sportwatch GPS mampu menjadi pelatih peribadi kepada seseorang yang ingin mencapai sesuatu tahap dalam senaman.
Ia mampu memberi peringatan kepada pengguna jam tersebut untuk melakukan senaman secara automatik dan secara tidak langsung memberi motivasi untuk mencapai sesuatu tahap.
Bukan itu sahaja, ia turut mampu membaca pergerakan nadi dan degupan jantung semasa bersenam dan mencari kedudukan pengguna yang sedang berlari bagi memberi bacaan jarak dengan tepat.
Rekod-rekod sebelum ini turut disimpan bagi menggalakkan pengguna supaya terus bersenam dan bergerak aktif demi mencapai tahap kesihatan yang diinginkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan