Ahad, 19 Januari 2014

Selepas Najib dikangkungkan, barulah menteri sibuk ke pasar

KUALA LUMPUR: Hanya setelah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dikangkungkan barulah bberapa pemimpin sedar bahawa kenaikan harga barang dan beban kos sara hidup yang kian meningkat adalah rungutan hampir keseluruhan rakyat yang berpendapatan rendah serta sederhana.

“Hanya setelah dikangkungkan juga, barulah Najib dan semua menteri kabinet faham suara kemarahan rakyat,” tulis blogger Shahbudin Husin di dalam blognya.

Menurutnya, jika tidak kerana episod kangkung Najib, sudah tentu semua menteri masih lena diulit mimpi dan bercakap dalam mempertahankan kenaikan harga barang.

Baginya, langsung tidak menampakkan mereka itu menyebelahi rakyat sedangkan ketika memerlukan undi dan sokongan, rakyatlah yang sering dipuji dan diberi sanjungan.

“Kepada penggiat media sosial yang mencetuskan idea mengangkungkan Najib sehingga ia menjadi fenomena antarabangsa dan kemudian menyedarkan pimpinan kerajaan daripada lena dek khayal air ketum, rakyat tentunya amat terhutang budi kepada mereka itu,” tulisnya lagi.

Bagi beliau, tanpa mereka dan jika Najib tidak dikangkungkan, tidak pernah Muhyiddin melakukan empat lawatan hanya dalam satu pagi.

Baca di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan