Rabu, 24 Oktober 2012

Golongan tidak yakin Islam dulu-kini-selamanya





Golongan tidak yakin Islam dulu-kini-selamanya

Azizudin BTR,
Merujuk kepada kelantangan dan kebiadaban Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek terhadap Islam khususnya hukum Islam , perkara ini telah tersedia pengkhabaran dan amaran al-Quran al-Karim terhadap mereka (puak) yang tidak berkeyakinan akan Syariat (peraturan/hukum) Islam.

Telah terakam di dalam al-Quran akan tuduhan puak-puak Musyrikin, Yahudi dan Munafik yang mewar-warkan (mempromosikan) kepada pengikut dan penyokong mereka yang tiada berpengetahuan, bahawasanya al-Quran itu direka cipta oleh Nabi Muhammad SAW dengan berhujah yang Baginda diajar dan dilatih oleh pakar-pakar Injil dan Taurah ketika berpergian ke Syam, sehingga dua kali ke Syam.

Seolah-olah menggambarkan mereka bukan menentang Allah, tetapi mereka hanya tidak dapat menerima pengisytiharan Nabi Muhammad SAW sebagai Rasul (Utusan) Allah.

Peristiwa dan perlakuan serupa nampaknya kembali terjadi, untuk ditunjukkan oleh Allah SWT kepada umat-umat terkini.

Dipromosikan dan difitnahkan habis-habisan, siang-malam agar menggambarkan Hukum Hudud direka cipta berdasarkan versi PAS.

Maka bangkit dan melaung-melaunglah golongan yang tidak berpengetahuan, MCA, yang mereka menentang habis-habisan Hudud PAS, kononnya, tetapi bukan menentang Hukum Islam.

Renung-renungkanlah. Mirip seperti yang di khabarkan dalam al-Quran. Dan Renung-renungkanlah juga bagi mereka yang turut mempromosi versi ini akan berdirinya mereka di Padang Mahsyar nanti untuk dipertanggung-jawabkan. Itu pun, jika mereka berkeyakinan serta percaya akan adanya Hari Akhirat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan