Ahad, 21 Ogos 2011

K'tan: Guru Pasti Terima Tunggakan & Duit Raya -A/Latif


PENGKALAN CHEPA, 21 Ogos 11: Sambutan Hari Raya Aidilfitri tahun ini lebih bermakna bagi 621 guru Pasti apabila menerima tunggakan elaun dan duit raya baru-baru ini.

Setiap mereka menerima antara RM550 sehingga RM640 melibatkan jumlah peruntukan keseluruhan sebanyak RM331,440. Pengarah Pasti Negeri, Abdul Latif Abdul Rahman berkata, pihaknya sentiasa berusaha memastikan elaun guru-guru Pasti di negeri ini dibayar setiap bulan. “Pasti negeri mahu elaun guru-guru Pasti dibayar setiap bulan tanpa ada tunggakan bagi memastikan kebajikan mereka lebih terbela,” katanya di majlis penyampaian elaun tersebut di Putik.
Oleh itu beliau yang juga Ketua Pemuda PAS Kelantan mengingatkan guru-guru Pasti hendaklah mengekalkan penampilan kerana mereka menjadi ikutan pelajar-pelajar Pasti. Katanya juga pendidik merupakan golongan yang dimuliakan dalam Islam kerana memberi ilmu dan mendidik manusia menjadi hamba Allah yang taat. (IH)

Mengapa Dg Bulan Di Logo BNM Ini?

Di sini dipaparkan komen speedganu mengenai logo di atas.
".. saya tidaklah teringin memanjang lebarkan artikel ini, cuma ingin berkongsi satu persoalan yang agak musykil. Cuba kita perhatikan apakah binatang sebenar yang terpampar atau ditertera pada logo Bank Negara Malaysia? Adakah ia seekor kijang? Atau rusa? Cuba perhatikan 3 elemen penting ini.."
3 Elemen tersebut ialah..
1-Telinga atau tanduk? Kalau betul ianya telinga.. betulkah gambaran telinga seekor kijang atau rusa? ...dan kalau tanduk pula.. adakah betul tanduk kijang atau rusa seperti itu?
2-ekor? ...apakah betul kijang atau rusa mempunyai ekor yang panjang seperti itu?
3-bulan penuh dan separa penuh? -apakah fungsi atau maksud daripada gambarajah bulan di dalam logo tu?
Menurut speedganu lagi, ".. saya terdetik, mengatakan gambarajah ini, adalah salah daripada lukisan yang ada pada simbol simbol monumen piramid."
Wallahu a'lam
Lihat sebelum ini..
Anda mungkin juga meminati:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan